zondag 16 juni 2013

Universal body contour wrap

Gisteren was het zover! Ik vertrok om half 10 naar Weesp voor mijn 1e Universal body wrap. Ik werd vriendelijk ontvangen met een kopje thee en begeleid naar een sfeervolle ruimte met een rustgevend muziekje. Na even bijkomen en het invullen van de infokaart kon ik mij gaan uitkleden achter een kamerscherm. Dit was best confronterend want er hing ook nog een spiegel ;) Je mag wel je string aanhouden (beter gezegd, je moet een zo klein mogelijke onderbroek aan.) Hierna word je op 18 punten opgemeten, en deze plekken worden afgetekend met pen, zodat na de behandeling op dezelfde plekken wordt gemeten.





Na het opmeten word je ingepakt met de in klei gedrenkte doeken, die overigens lekker warm zijn. Het gaat best strak, maar zo heb je het beste resultaat. Van je enkels tot je nek word je ingepakt, en daarna krijg je een zilverkleurig 'ruimtepak' aan, zodat je niet afkoelt. En dan is het afwachten maar. Een uurtje mag je lekker zitten, lezen en kletsen. Je voeten worden in een handdoek ingepakt en je zit lekker comfortabel.

Een uurtje later word je weer helemaal 'ontwikkeld' en droog je jezelf af. Je hebt dan even de tijd om een schone onderbroek aan te trekken. En dan komt het leukste: het opmeten! Je zal het niet geloven maar in totaal was ik meer dan 60cm kwijt! En het is ook meteen te zien (en te voelen)! En bovendien is je huid gevoed en superzacht! Ik had voor de behandeling een paar plekjes met eczeem (knieholte, nek en elleboog) en deze waren na de wrap helemaal niet zo vurig en droog meer, en nu - een dag later - zijn ze zo goed als weg.

Je verliest overigens niets aan gewicht, en ook niet aan vocht. Het zijn afvalstoffen die je via je lymfen verliest, aan de lucht en in je urine. Het is belangrijk na de behandeling vet en suiker te vermijden, evenals koffie en thee (behalve groene thee). Water drinken is natuurlijk altijd belangrijk, maar hierna nog meer!

Ik heb nu al zin in de volgende behandeling, over een week!



Zouden jullie ooit zo'n behandeling doen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten